Wahanda, het grootste online haar – en beauty boekingsplatform in Europa, zet zijn groei door met de aankoop van het Nederlandse Treatwell, voor €34 miljoen. De overname is bedoeld om de verdere groei van Wahanda te stimuleren, want door deze overname is het beautyplatform de echte marktleider op de Europese markt.

Wat doet Treatwell?

Treatwell is een online platform en app waar je als gebruiker wellness – en schoonheidscentra kan vergelijken, opzoeken en boeken. Het bedrijf biedt aan de deelnemende bedrijven een gratis ‘Software as a Service’ – pakket om het gebruiksgemak voor nieuwe en vaste klanten te vergroten. Het idee kwam van Laurens Groendijk (co-founder Just Eat Benelux), Erik Wienk (voormalig CFO booking.com), Jan-Willem van Boeckel (voormalig Sr. Executive Procter & Gamble), Martijn Rozendaal (co-founder Just Eat Benelux) en tech-ondernemer Maarten Engelen.

Waarom een overname door Wahanda?

Wahanda had Treatwell op het oog door het vele talent dat in het bedrijf werkt. Door eerdere samenwerkingen, was Wahanda heel positief over het bedrijf en de werknemers. Ook omdat Treatwell één van de snelst groeiende online marktplaatsen is van haar soort, was de keuze snel gemaakt.

Door de overname is Wahanda nu de onbetwiste leider binnen de Europese markt. Samen hebben ze meer dan 15.000 aangesloten locaties in Europa en meer dan 20 miljoen mensen die gebruik maken van deze automatische boekingsdienst.

De snelle groei die Treatwell heeft gemaakt, in een omgeving waar heel veel concurrentie heerst, heeft ervoor gezorgd dat Wahanda echt vertrouwen had in het bedrijf. Wahanda is er dan ook van overtuigd dat verdere successen geen probleem zullen zijn.