Newsletters
Business Growth Business Growth
Hoe deze softwareontwikkelaar de immosector ondersteunt: “Wij zijn een marketing superhero voor vastgoedmakelaars”
Business Growth
  • opslaan
Nodalview is de winnaar geworden van de Most Sustainable Growth Award: vier jaar op rij wist het technologiebedrijf, dat software bouwt voor vastgoedmakelaars, significante groei te realiseren. Niet evident in een markt die bekend staat als vrij traditioneel en conservatief…
Deze Gentse scale-up is één van de sterkst groeiende techbedrijven in ons land: “Belangrijk dat je je cultuur blijft benoemen én uitademen”
Business Growth
Industriële bedrijven beschikken over een massa data, dat is het probleem niet. Ze slagen er alleen niet in om al die data ook toegankelijk en bruikbaar te maken. Enter Factry. De Gentse scale-up schopte het tot de Deloitte Fast 50, de jaarlijkse lijst met snelst groeiende …
Extra groeikapitaal doet Brusselse start-up dromen van snellere internationale doorbraak: “We willen onze impact nog vergroten”
Business Growth
Eén miljard verpakkingen besparen tegen 2030: dat is nog altijd de uitgesproken ambitie van Dripl, de Brusselse start-up die er recent in slaagde tijdens een nieuwe financieringsronde ruim twee miljoen euro op te halen om die gezonde frisdrank-refillution waar te maken. Met…
Steven Van Belleghem deelt praktische tips voor een sterke klantcultuur: “Als je de zaken een beetje anders aanpakt, kan dat al een ongelooflijk positieve impact op je klantenrelatie hebben”
Business Growth
Steven Van Belleghem schrijft een boek, en hij doet dat goed. De internationaal gevraagde keynotespreker, thought leader en marketingprofessor buigt zich in De Ruwe Diamant over klantgerichtheid. Hij pakt daarbij niet uit met dure theorieën, maar geeft 102 praktische tips w…
The Brand Guys over hun zoektocht naar de juiste positionering: “We hebben onszelf te lang afgeschermd”
Business Growth
Wasbar (wassalon meets koffiebar meets lunchplek), Chez Claire (gepimpte éclairs), Ambassy (PR), De Jongens (consultancy): Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde hebben er al een opvallend ondernemersparcours opzitten. De rode draad: de middelmaat en de eenheidsworst overstijge…
Met de Salesforce-bus op customer journey: “Voor ons is het niet zomaar software, maar een attitude om de klant maximaal te begrijpen”
Business Growth
  • opslaan
The proof of the pudding is in the eating: met die gedachte in het achterhoofd nam de Amerikaanse techreus Salesforce ondergetekende mee voor een tournee langsheen drie klanten in de voedingsindustrie. Respectievelijk Neuhaus, pionier in Belgische pralines, Agristo, dat die…
Stad Gent blijft volop inzetten op tech: “Sit back and relax is niet aan ons besteed”
Business Growth
  • opslaan
The Big Score, waar Europese scale-ups, international tech investeerders en corporate innovators elkaar ontmoeten, strijkt weer neer in Gent. Waarbij gaststad en event a match made in heaven vormen. Want Gent mag zich zonder blikken of blozen dé start-up regio van het land …
Spectactulaire metamorfose voor Antwerps agency: “We kwamen tot het besef dat je soms best even vertraagt om daarna weer te versnellen”
Business Growth
Voor Websteak, gespecialiseerd in voorspelbare en schaalbare groei voor B2B-organisaties, was het na acht jaar tijd voor een grondige rebranding, inclusief nieuwe bedrijfsnaam. Maar wat zet een relatief jong bedrijf aan tot zo’n drastische ingreep en wat wil het daar eigenl…
Kortrijkse start-up strijkt neer in Italië met slimme zonnecrème dispenser: “Onze impact wordt zoveel groter als we ook het buitenland bereiken”
Business Growth
Met hun slimme zonnecrème dispenser, zowaar een wereldprimeur, zetten Kortrijkzanen Frederic Vannieuwenborg, Jacob Leysen en Victor Desmet sinds de lente van 2021 volop in op huidkankerpreventie. De ambitieuze start-up uit Kortrijk trekt nu ook naar Italië, dankzij een same…
De groeiplannen van Otamiser, Belgisch pionier in ranking management: “We omringen ons uitsluitend met even ambitieuze mensen”
Business Growth
  • opslaan
Vorig jaar lanceerde Bart-Jan Leyts, een 24-jarige high potential uit Brugge, de allereerste ranking management solution voor de hospitality industrie waarmee accommodaties op boekingwebsites als booking.com, Airbnb, Expedia tot zelfs het lokale Natuurhuisje.be hoger gewaar…
Healthtech bedrijf van Mathieu van der Poel gaat voor internationaal goud: “We moeten leren trots zijn op waar we vandaag al staan”
Business Growth
Het gaat niet alleen hard voor medeoprichter Mathieu van der Poel - die zich begin augustus op grandioze wijze tot wereldkampioen wielrennen kroonde - maar ook voor de Antwerpse healthtech start-up 4GOLD. Het datadriven AI-platform, dat op basis van gepersonaliseerde DNA in…
“Customer centricity is vandaag dé manier om als bedrijf het verschil te maken”
Business Growth
  • opslaan
Expert Academy zet al bijna twintig jaar in op opleidingen rond soft skills als communicatie, timemanagement, leiderschap en klantgerichtheid. Met als doel om medewerkers performanter te maken in hun professionele activiteiten. “Hoe denkt de klant? Hoe handelt die? Ik denk …
Met een nieuwe positionering wil dit Belgisch sportbier zich ook internationaal op de kaart zetten: “We zijn een paar keer met onze kop tegen de muur gelopen”
Business Growth
Twee jaar na de lancering van Thrive is Laurens D’Hoore, de Gentse founder van ’s werelds eerste sports recovery beer, klaar voor de volgende grote stap. Niet alleen kreeg zijn alcoholvrije sportbier een volledige make-over, de plannen om internationaal te gaan liggen heel …
Steve Rousseau (House of Talents): “We denken niet aan de gevaren, enkel aan de kansen”
Business Growth
Founder en CEO van internationale HR dienstengroep House of Talents, eigenaar van Get Driven én trotse voorzitter van basketbalploeg Kortrijk. In zijn drukke agenda vindt pur sang ondernemer Steve Rousseau, een boegbeeld in de wereld van human resources, even de tijd om aan…
Wat myNEO overhield aan zijn titel ‘Most Disruptive Innovator’ van Deloitte’s Technology Fast 50: “Investeerders nemen ons veel sneller au sérieux”
Business Growth
  • opslaan
De start-up myNEO werd vorig jaar uitgeroepen tot meest disruptieve innovator tijdens de Technology Fast 50, het programma van Deloitte dat dit jaar zijn tiende editie viert. Maar wat betekent zo’n erkenning eigenlijk voor de laureaat? “Je traject delen met je medegenominee…
Hoe ‘fenomeen’ Tim Ferriss een netto vermogen van 110 miljoen dollar wist te vergaren: “Als je de ochtend verovert, win je de dag”
Business Growth
Misschien doet zijn naam bij het grote publiek niet meteen een belletje rinkelen, maar Tim Ferriss is een fenomeen en hoort sowieso thuis in het rijtje van spraakmakende ondernemers als Mark Zuckerberg, Elon Musk, Richard Branson of Jeffrey Bezos. Met een geschat netto verm…
Deze ondernemer brengt bedrijven met groeipijnen weer op kruissnelheid: “Er is niets dat zoveel verandering afdwingt als een bedrijf dat snel groeit”
Business Growth
Sterk groeien en toch in het slop raken. Het klinkt tegenstrijdig en toch is het voor tal van bedrijven - klein en groot - de dagelijkse realiteit. Ondernemer Matty Paquay en Bart Lodewyckx, gedelegeerd bestuurder van Unizo Limburg, schreven er samen een boek over met de to…
Deze Kortrijkse scale-up voorziet opleidingen via games: “In je kot blijven zitten uit vrees dat je idee gaat gestolen worden, is niks voor ons”
Business Growth
Traditionele opleidingen zijn vaak een logistieke nachtmerrie, laat staan dat er veel motivatie voor is bij werknemers. Play It, een spin-off van Howest, tackelt dit probleem met zijn game-based learning platform. De games van de Kortrijkse scale-up worden intussen in meer …
Het geheim achter de groeispurt van LegalTech scale-up Henchman? “Eigenlijk hebben we wereldwijd maar één echte concurrent”
Business Growth
750% omzetgroei op minder dan één jaar tijd, meer dan 100 nieuwe klanten in 20 verschillende landen en een team dat uitbreidde van 12 naar 35 mensen. Zeggen dat het hard gaat voor de Gentse LegalTech scale-up Henchman is een understatement. Een recente kapitaalsinjectie van…
Waarom marketinginvesteringen in crisistijd net zeer zinvol zijn: “Uit het hart betekent ook uit de portemonnee van de consument”
Business Growth
Snoeien in marketingbudgetten is in tijden van disruptie vaak een emotionele beslissing. En dat terwijl er op die momenten voor bedrijven net opportuniteiten liggen om zich te profileren en de relatie met de klant te versterken. “Net zoals je in jouw persoonlijke leven tijd…
Businesscoach Ilse Dieltjens over slimmer werken en meer verdienen: “Als ondernemer ben je vaak de saboteur van je eigen bedrijf”
Business Growth
Met de titel ‘Werk slimmer en verdien meer’ voor haar nieuwste boek windt financieel businesscoach voor de bouwsector én selfmade woman Ilse Dieltjens er geen doekjes om. Als het aankomt op netto méér overhouden, kan het altijd beter. Van winst naar cash in zes maanden, zo …
Antwerps ondernemersduo bestormt EV-markt met eerste design laadpaal: “Van ons initieel businessplan schiet niets over”
Business Growth
Er is geen enkele mooie laadpaal op de markt te vinden. Die gevleugelde woorden van Luc Téblick deden het ideeënlampje boven de hoofden van zoon Jens en diens vennoot Brend Brentjens branden. Waarom zelf geen esthetisch hoogstaande laadpaal op de markt brengen? De twee IT’e…
Gentse start-up vaart internationale koers met zijn ‘Apple Home voor zeeschepen’: “Onze software kan revolutie in scheepvaart ontketenen”
Business Growth
Hoe faciliteer je de communicatie en uitwisseling van data op een schip met stalen wanden? Sealution, een start-up uit Sint-Martens-Latem, zocht en vond een oplossing die alle apparaten en systemen van een zeeschip met elkaar verbindt. Hun hardware-enabled software maakt sc…
Hoe de Double Dutch-tweeling de wereld doet bruisen: “Liever sterk groeien in een aantal markten dan aanmodderen in 40 landen”
Business Growth
Wie dacht dat de markt van tonics verzadigd was, kent het verhaal van Double Dutch niet: onder die naam begon de tweeling Joyce en Raissa de Haas in 2015, na er in Londen een master technology entrepreneurship rond te hebben gedaan, met de productie van hun softdrinks. Anno…
“Meer dan ooit moet een CFO op basis van real-time financiële data strategische beslissingen kunnen nemen”
Business Growth
  • opslaan
De tijd dat bedrijven elke maand of elk kwartaal rapporteerden over hun financiële cijfers is voorbij. Vandaag doen ze dat elke dag. De software van EMAsphere laat ondernemingen toe om real-time inzicht te krijgen in hun financiële data. “De rol van de CFO is radicaal aan h…
Het on-Belgische groeiverhaal van IzyCoffee: “We willen de wereldspelers het vuur aan de schenen leggen”
Business Growth
Het verhaal van IzyCoffee startte drie jaar geleden met een vintage coffee truck onder de brug van Izegem. Anno vandaag staat West-Vlaming Bart Buyse, tot voor kort nota bene geen koffiedrinker, aan het hoofd van een heuse koffiebarketen, met binnenkort negen verkooppunten …
Hoe corona tegen alle verwachtingen in voor dit Antwerps ondernemerskoppel een zegen werd: “In een crisis kun je ook nieuwe kansen zien”
Business Growth
Nu de samenleving stilaan weer op kruissnelheid komt, wordt steeds duidelijker hoe COVID-19 de economie heeft geraakt. Veel bedrijven gingen op de fles of moesten noodgedwongen werknemers op non-actief zetten. Andere vonden in de luwte van de pandemie dan weer ruimte om zic…